Szeretettel köszöntjük a Hegyeshalmi Napsugár Óvoda és Bölcsőde honlapján!
„Hozzon a gyermeknek mindenki amit tud:játékot, zenét, örömet. De hogy mit fogad el: azt bízzuk rá. Csak az a lelki táplálék válik javára, amitmaga is kíván.”
(Kodály Zoltán) Óvodánk az ország nyugati kapujának, Hegyeshalomnak egyetlen óvodája. A község középpontjában nagy zöldterülettel övezve áll intézményünk. Az egyik szárny padlásterében egy korszerűen felszerelt tornaterem kapott helyet.Jelenleg 5 csoportban dolgozunk, heterogén illetve homogén a csoportok szerkezete.2005 szeptemberétől egy csoportunkban német nemzetiségi nevelés is folyik.2008. november 17-e óta óvodánk a főzőkonyha mellett egy új szervezeti egységgel, bölcsődével gazdagodott.
Programunk:
Az „Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” című óvodai program adaptálása, amely átfogja a teljes óvodáskor nevelő-fejlesztő munkáját, az „Óvodai nevelés országos alapprogramja” alapján készült választható program.
Kiindulási pontunk:
Minden gyermek a saját képességei szerint, annak figyelembevételével nevelhető, fejleszthető.
Célunk:
- Sokoldalú, nyugodt, élmény-gazdag, harmonikus, fejlődés elősegítése, a kisebbség nyelvének, kultúrájának megismertetése, és a magasabb rendű érzelmek kibontakoztatása az életkori és egyéni sajátosságok figyelembevételével.
- A sokoldalú képességfejlesztéssel a gyermeki személyiség egészére irányuló fejlődés biztosítása, elősegítése.
- A gyermek és a művészetek közötti erős érzelmi kötődés kialakítása
Óvodaképünk:
Szeretetteljes, biztonságérzetet adó, érzelemben gazdag óvodai élet megteremtése, ahol a gyermekközpontúság úgy jelenik meg, hogy tartást, önállóságot ad a gyermeknek.
Gyermekképünk:
- Az olyan gyermek, aki nyugodt, tele van élményekkel, erősen kötődik a meséhez, zenéhez, alkotó tevékenységekhez.
- Akinek kialakul az óvodás tartása, önálló és látszik rajta a kiegyensúlyozottság.
- Tud nevetni, felfedezni és csodálkozni.
Alapvető feladatunk:
Az óvodások testi, lelki szükségleteinek kielégítése az erkölcsi-szociális, az esztétikai és az intellektuális érzelmek differenciálásával. |